<$Bl

<$Bl28 Ocak 2007 Pazar>

<$BlSıra geldi doğumgünü pastasının resminde arka tarafta gözüken
alman pastacıkları tarifine. Alman pastacıklarını
portakalağacı’da
görmüştüm. Fakat orda kakaolu krema ile hazırlanmışlardı. Ben
klasik alman pastasına uygun kalarak içi için beyaz krema hazırladım
ve muzlu olarak yaptım. Gerçekten çok güzel oldular ve çok
beğenildiler. İşte hazırladığım haliyle tarifim...

Malzemeler:
125 gram margarin (yumuşamış)
1 su bardağı süt
3 yumurta
1 çay bardağı tozşeker
30 gram yaş maya yada 2 tatlı kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
½ su bardağı ılık su
Un

Krema için:
4 su bardağı süt
4 çorba kaşığı un
5 çorba kaşığı toz şeker
1 adet yumurta
1 çorba kaşığı katıyağ
1 paket vanilya

2 adet muz
Pudra şekeri

Yapılışı:
*Ilık su, süt, maya, şeker ve tuz karıştırılır.
*15-20 dakika bekletildikten sonra diğer malzemeler
eklenerek yumuşak bir hamur yoğurulur.
(Hamuru toparlamakta güçlük yaşarsanız ellerinizi
çok az sıvıyağ ile yağlayarak hamuru çok rahat şekilde
toparlayabilirsiniz.)
*Hamur 2 katına çıkıncaya kadar üzeri örtülü bir
şekilde bekletilir. (Ilık bir yerde bekletirseniz hamur
daha kolay mayalanacaktır.Ben fırını çok az ılıtıp içinde
mayalandırıyorum.)
*Hamur merdane ile 1 parmak kalınlığında açılıp
su bardağı yardımı ile daireler kesilir.
(Hamurun ince olmamasına dikkat edilir)
*Kesilen hamurlar yağlanmış tepsiye dizilir ve
15-20 dakika tepside mayalandırılır.
*200 derece kızdırılmış fırında üzerleri kızarıncaya
kadar pişirilir.
*Krema için yağ ve vanilya haricindeki malzemeler
kaynayıp koyulaşıncaya kadar karıştırılarak pişirilir.
Kaynadıktan sonra ateşten alınıp içine vanilya ve katıyağ
eklenerek çırpılır.
*Krema ve hamurlar soğuduktan sonra hamurlar ortadan ikiye
kesilip (tam olarak koparmadan) içine krema sürülür ve muz dilimleri
yerleştirilir.
*Üzerlerine bolca pudra şekeri elenir.

Afiyet olsun...

Not: Benim hazırladığım hamurlardan yaklaşık 7-8 tanesi
arttı. İçlerine beyaz peynir ve domates koyup, sandiviç
olarak değerlendirdim.

Etiketler:

<$I10 Yorum4>