<$Bl

<$Bl31 Mart 2007 Cumartesi>

<$BlBu haftasonu arkadaşlarımız Yelda ile Hakan’ın nişan
töreni vardı. Bende onlar için üzerlerinde baş harfleri ve
nazar boncukları olan kalp şeklinde renkli kurabiyeler
hazırladım. Gerçekten hem lezzetleri hemde görüntüleri
çok güzel oldu. Onlara kendileri için özel olarak kendi ellerimle
hazırladığım kurabiyeleri vermek benim için çok keyifliydi.
Bence sizde çevrenizde yaşanan özel günlerde sevdikleriniz için
böyle süprizler hazırlayabilirsiniz.
İşte kurabiyelerin tarifi.




Malzemeler:
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat
2 adet yumurta
125 gram margarin(oda sıcaklığında yumuşamış)
½ çay kaşığı tarçın
2,5 su bardağı un

Royal Icing için:
200 gram pudra şekeri
1 adet yumurta akı
2-3 damla limon

Yapılışı:
* Kurabiye için gerekli olan malzemeler yoğurma
kabına konulup azar azar un ilavesi ile yoğurularak
yumuşak bir hamur elde edilir.
(Un az gelirse biraz daha ilave edebilirsiniz)
*Buzdolabında 15 dakika kadar dinlendirilir.
*Hamur ikiye bölünür ve bir merdane yardımı ile açılarak
şekilli kalıplar ile kesilir.
*180 derece ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirilir.
(Üzeri pembeleşmeden fırından alınması gerekiyor)
*Fırından çıkarıldıktan sonra soğumaya bırakılır.
(Royal icing çalışması için en az 1 saat soğumaları gerekiyor.)
*Kurabiyeler soğurken royal icing hazırlanır.
(Kurumaması için kullanmadan hemen önce hazırlamak daha
iyi sonuç verecektir.)
*Yumurta akı kuru derin bir kaseye konulur. İçine kesinlikle
yumurta sarısı karışmaması gerekiyor. Çay kaşığının ucu ile
çok az tuz eklenir ve mikser ile katı bir kıvam alıncaya kadar
çırpılır.
*Daha sonra limon ve pudra şekeri karıştırmaya devam edilerek
azar azar eklenir.
*Bundan sonrası hayal gücünüze bağlı. Ben hazırladığım karışımı
üçe bölüp, mavi ve pembe gıda boyası kullandım.
*Pembe ve mavi olanlar ile kurabiyelerin üzerlerini boyadım.
(Burda dikkat etmeniz gereken kurabiyelerin üzerine ince bir
katman olarak sürmeniz)
*Beyaz olarak ayırdığım kısmını yağlı kağıttan yaptığım külahın içine
doldurup ince ucu ile harfleri yazmakta kullandım.

Etiketler:

<$I12 Yorum4>

    <$Blselam ben sizin tariflerinizi cok begeniyorum.bu tarifi gorunce cok duygulandim.benim ve askimin bas harfleri var.simdi ewliyim ve mutsuzum inanmicaksin ama cok mutlu oldum hayat cok aci hala onu cok ozluyorum

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 27 Nisan 2008 19:31 an> <$Bl 

    <$Blselam ben sizin tariflerinizi cok begeniyorum.bu tarifi gorunce cok duygulandim.benim ve askimin bas harfleri var.simdi ewliyim ve mutsuzum inanmicaksin ama cok mutlu oldum hayat cok aci hala onu cok ozluyorum

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 27 Nisan 2008 19:31 an> <$Bl 

    <$BlYorum Gönder

    <$BlKaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

    This is a paragraph of text in the sidebar.

    -->

    Powered by Blogger

    <$BlKaydol:
    Kayıtlar [Atom]