<$Bl

<$Bl26 Nisan 2007 Perşembe>

<$BlHaftasonu hazırladığım iki tarifi paylaşabilmek
için ancak vakit bulabildim.
Kurabiye bizim evin favorisi. Eminim herkes tarafından
bilinen eski bir tarif ama ben yine de yayınlamak istedim.
Gelişi güzel koparılarak şekil verildiği için ismi kopuk.
Perişan yada dağınık kurabiye kullanılan diğer isimleri.
Siz hoşunuza giden isimlerinden birini kullanabilirsiniz.
Patates salatasını da bu şekilde ilk kez denedim. Hardal
salataya çok güzel bir aroma verdi. Biz çok beğendik.
Denemek isterseniz işte tarifler.
Kolay gelsin...


Malzemeler:
1 adet katı yağ ( yumuşamış )
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker ( çok tatlı seviyorsanız 1,5 bardak
kullanabilirsiniz )
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un
Kuru üzüm
Fındık kırığı
Parça çikolata

Yapılışı:
*Üzüm ve fındık ve parça çikolata dışındaki malzemeler ile
alabildiğince un ilave edilerek yumuşak bir hamur yoğrulur.
(Unu yavaş yavaş eklerseniz kıvamını daha iyi ayarlayabilirsiniz.)
*Üzüm, fındık ve parça çikolata eklenerek tekrar yoğrulur.
(Bu malzemeler için ölçü belirtmedim çünkü istediğiniz şekilde
ayarlayabilirsiniz.)
*Hamurdan gelişi güzel parçalar koparılarak fırın tepsisine dizilir.
(Kurabiyeler pişerken kabarıp yayıldığı için biraz aralıklı olarak
dizmeniz gerekmekte.)
*180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarmaya başlayıncaya kadar

pişirilir.

Not:Fındık yerine ceviz kullanabilir yada sadece üzüm ve çikolata ile

de deneyebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Etiketler:

<$I10 Yorum4>