<$Bl

<$Bl2 Eylül 2007 Pazar>

<$BlUzun süredir kurabiye yapıp tarif yayınlayamamıştım.Bugün
kurabiye yapma düşüncesi ile mutfağa girdim. Önce un kurabiyesi
yapma niyetiyle malzemeleri hazırlarken dolapta çekilmiş fındık
olduğunu görünce onu eklemeye karar verdim ve yumurta, kabartma
tozu derken un kurabiyesi diye yola çıkıp farklı bir tarif oluşturmuş oldum.
Kurabiye yaparken damla çikolata kullanmayı çok seviyorum. Bu kez hamurunu
yoğurduktan sonra yine dayanamadım ve bu sefer damla çikolatayı kurabiyelerin
üstünde kullandım. Hem görüntüsü hemde lezzeti çok güzel oldu.
İşte ortaya çıkan bu leziz kurabiyenin tarifi...





Malzemeler:
125 gram margarin (yumuşamış)
1 çay bardağı sıvıyağ
10 kahve fincanı un
3 kahve fincanı pudra şekeri
1 su bardağı fındık (ince çekilmiş)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet yumurta

Üzeri için:
Damla çikolata

Yapılışı:
*Oda sıcaklığında yumuşayan margarin ve diğer tüm malzemeler ile
yumuşak bir hamur yoğurulur.
*Ceviz büyüklüğünde koparılan parçalar yuvarlanır ve damla çikolataya
batırılıp yassılaştırılarak fırın tepsisine dizilir.
*180 derece ısıtılmış fırında 20-25 dakika pembeleşinceye kadar pişirilir.

Etiketler:

<$I10 Yorum4>