<$Bl

<$Bl27 Ocak 2008 Pazar>

<$BlBugün benim doğum günüm:)
Bu hafta sonunu da tam doğum günüme yakışır şekilde dolu dolu
ve keyifli geçirdim.
Cuma günü işyerindeki arakadaşlarımın benim için yaptıkları doğum günü
kutlaması, daha sonra ablamın hazırladığı ve ailem ile birlikte yaptığım
doğum günü ve kendim için hazırladığım pasta ile evde yapılan minik kutlama.
Birde bu hafta sonu kendime doğumgünü hediyesi olarak planladığım ve

gittiğim çikolata kursu.
Çikolata kursundan biraz bahsetmek istiyorum.
Chef's İstanbul’un
çikolata kursu inanılmaz keyifli. Kursun süresi 3 saatin nasıl geçtiğini
anlamıyorsunuz, çikolata yapımı ile ilgili püf noktaları öğreniyorsunuz,
harika çikolatalar yapıyorsunuz ve kendi elleriniz ile hazırladığınız bu
lezzetli çikolataları sevdikleriniz ile paylaşabiliyorsunuz.Kursun eğitmeni
Mustafa Bey inanılmaz sıcakkanlı ve sizin kendi evinizdeymiş gibi
hissetmenizi sağlıyor. Süper keyifli geçirdiğiniz bir 3 saat sonunda
yüzünüze yerleşen bir gülümseme ile çıkıyorsunuz kurstan.
Kursta öğrenilenleri ve evde yapılacak leziz çikolata tariflerinide

çok yakında sitede göreceğinize emin olabilirsiniz.
Gelelim pastaya. Yine tamamen doğaçlama olarak çıktı ortaya. Daha

önce yaptığım vişneli pastanın kreması harika olduğu için o kremadan
yola çıkarak kremasını hazırladım. Muz, bal ve ceviz birbirine çok yakışan
bu üçlüyü içi için kullandım. Ve üzerini sade olması için beyaz çikolata ile
süsledim Sonuç harika oldu. Pastadan bir dilimde sizler için.
Herkese teşekkürler.
Sevgiler.






Malzemeler:

Pandispanya için:
4 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
3,5 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema:
1 kutu krema (200 ml)
100 gram beyaz çikolata rendesi
1,5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
5 çorba kaşığı şeker
1 adet yumurta

Islatmak için:
1,5 çay bardağı ılık süt
1,5 çorba kaşığı bal

İçi için:
2 adet muz
Ceviz kırıkları

Üzeri için:
1 paket krema (200 ml)
1 paket krema sertleştirici
150 gram beyaz çikolata rendesi
Boncuk şeker

Yapılışı:
*Pandispanya için öncelikle şeker ve yumurtalar 5-6 dakika
çırpılır.
*Un, vanilya ve kabartma tozu ayrı bir kaba elenip sonra yumurtalı karışıma
ilave edilir, karıştırılır ve yağlanmış kelepçeli kalıba boşaltılır. (Ben 23 santimlik
kelepçeli kalıp kullandım.)
*175 derece fırında 35 dakika pişirilir.
*Piştikten sonra fırının kapağı açık bırakılarak içinde soğutulur.
*Soğuyan pandisyanya 3 kata bölünür. (Ben üçe böldüm ama isterseniz ikiye bölerek
2 kat olarakta hazırlayabilirsiniz)
*Krema için önce bir tencereye nişasta, vanilya, toz şeker ve tuz konulup karıştırılır
ve üzerine çikolata hariç diğer malzemeler eklenip koyulaşıp kaynamaya başlayıncaya
kadar çırpma teli ile çırpılarak pişirlir.
*Krema tencerenin içinden büyük bir kaseye boşaltılır ve içine rendelenmiş beyaz çikolata
eklenip, çikolata eriyip krema ile iyice karışıncaya kadar çırpma teli yardımı ile karıştırılır.
Ara sıra karıştırılarak soğumaya bırakılır.
*Üzeri için krema ve krema sertleştirici iyice koyulaşıncaya kadar çırpılır ve buzdolabında bekletilir.
*Kelepçeli kalıbın çember kısmı düz servis tabağının içine yerleştirilir ve pandispanyanın
alt katı içine konulup ballı süt ile ıslatılır.
*Üzerine hazırlanan çikolatalı kremadan yayılıp dilimlenmiş muz ve ceviz kırıkları ilave
edilir ve tüm katlar tamamlanıncaya kadar bu işlem yapılır.
*Bu şekilde buzdolabında soğumaya bırakılır.
*Soğuduktan sonra çember pastanın etrafından çıkarılır ve üzeri için hazırlanan krema
ile pastanın üzeri ve kenarları sıvanır.
*Rendelenmiş beyaz çikolata ile kenarları ve üzeri kaplanır,boncuk şekerler ile süslenir.


Çikolata kursundan görüntüler










Etiketler:

<$I10 Yorum4>