<$Bl

<$Bl27 Ocak 2007 Cumartesi>

<$BlBu Cumartesi günü ailemle birlikte doğum günümü kutladım.
Tüm ailemin benim doğum günüm için bir araya gelmesi çok
keyifliydi. Harika bir doğum günü geçirdim. Sanırım doğum
gününüzde alacağınız en güzel hediye sevdiklerinizin yanınızda olması...
Herkesin doğum gününü sevdikleriyle birlikte geçirmesini diliyorum.
Şimdi doğum günüm için hazırladığım pastadan biraz söz etmeliyim
sanırım. Bu özel gün için
portakalağacı’nda gördüğüm farklı bir
pastayı denemeye karar verdim. Pastanın özelliği yenilmeden 3 gün
önce hazırlanması ve bu süre içinde hava almadan bekletilmesi.
Bu süre sonunda krema ve kek birbiriyle çok güzel özdeşleşiyor
ve sonucunda yumuşacık ve lezzetli bir pastanız oluyor. Açıkçası
pastanın tadına bakana kadar nasıl olduğu konusunda biraz
endişeliydim ama tadına bakar bakmaz boşuna endişelendiğimi
farkettim. Buzdolabında hazır bir pastayı bekletmek biraz sabır
istiyor sizde 3 gün boyunca sabredebileceğinizi düşünüyorsanız
bu pastayı denemelisiniz.
Pastanın asıl tarifine
buradan ulaşabilirsiniz. Ben yaptığım birkaç
değişiklikle pastayı hazırladım ve bu haliyle tarifi sizlerle
paylaşıyorum.
Kolay gelsin...






Malzemeler:
1 paket Dr.Oetker pandispanya un
1 paket hindistan cevizi (75 gram)
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
300 gram lor peyniri
1 çay bardağı süt
1 portakal kabuğu rendesi

Yapılışı:
*Pandispanya paketteki tarife göre hazırlanarak
pişirilir ve üçe bölünür. ( hazır kekte kullanabilirsiniz)
*Lor peyniri rondoya konulur ve azar azar 1 çay bardağı
süt eklenerek karıştırılır. Karışım ayrı bir kaba alınıp,
içine şeker ve hindistan cevizi eklenerek mikser ile
karıştırılır. Bu karışımdan bir su bardağı ayrılır.
*Kalan kremaya portakal kabuğu rendesi eklenip
tekrar karıştırılır.
*1 paket kremşanti 1 su bardağı süt ile hazırlanır.
Ayrılan 1 su bardağı krema ile karıştırılır.
*Portakallı krema kek katları arasına eşit şekilde
sürülür.Kekin dışı krem şantili krema ile kaplanır.
*Pasta hava geçirmez bir pasta kabının içine konularak
ya da konulduğu kap streç film ile kaplanarak 3 gün
buzdolabında bekletilir.
*3 gün sonunda süslenerek servis yapılır.


Etiketler:

<$I10 Yorum4>