<$Bl

<$Bl5 Ocak 2008 Cumartesi>

<$BlBu blogumda ikinci yeni yılım. Şimdi şöyle eskilere bakınca
güzel bir arşiv oluşturduğumu görüp mutlu oluyorum.
Herkes çok yoğun çalışıyorsun, evine vakit ayırıyorsun
birde siteyle nasıl ilgilenebiliyorsun? diye soruyor.
Ama ben son derece keyif alarak yapıyorum. Hemde çok büyük
sorumluluk hissederek. Yeni bir tarif ekleyemediğim ve ve sizi
uzunca bir süre aynı tarifi görmek zorunda bıraktığımda inanılmaz
sıkıntı duyuyorum.
Tariflere gelen güzel yorumları okuyunca çok mutlu oluyorum.
Umarım 2008 yılında da çok güzel yeni tarifleri, gezileri,
yorumları paylaşmaya devam ederiz.
2008 yılına harika bir tarif ile başlıyoruz. Tarifi işyerindeki
arkadaşım Özlem’den aldım ve üzerinde biraz değişiklik yaptım.
O üzeri için hazır çikolata sosu kullanmıştı ben sosu evdeki
malzemeler ile hazırladım ve sizlerle uyguladığım haliyle

paylaşıyorum.
Denediğinize pişman olmayacaksınız.
Kolay gelsin.
Sevgiler.



Malzemeler:
1 Paket kakaolu petibör bisküvi
1 poşet krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
1 su bardağı iri kırılmış fındık
5 çorba kaşığı toz şeker
1 paket fındık aromalı üçü bir arada nescafe

Islatmak için:
1 kase ılık süt

Çikolata sosu için:
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı kakao
4 çorba kaşığı şeker

Yapılışı:
*Krokan için 5 çorba kaşığı toz şeker teflon bir tavanın
içinde iyice karamelleşinceye kadar eritilir. İçine kırılmış
fındıklar eklenip karıştırılır ve tezgahın üzerine yayılmış
yağlı kağıdın üzerine yayılır. Soğuması beklenir ve soğuduktan
sonra ufak parçalara bölünür.
*Nescafe ve krem şanti soğuk süt ile çırpılarak krema hazırlanır.
*Bisküviler ılık süte batırılıp ıslatılarak borcama 1 kat dizilir.
*Üzerine kremanın yarısı boşaltılır, yayılır ve krokan parçaları
üzerine serpiştirilir.
*Üzerine yine bir kat süt ile ıslatılan bisküvi dizilir.
*Bisküvilerin üzeri kalan krema ile kaplanır.
*Sos için tüm malzemeler ufak bir tencereye alınıp koyulaşıp
kaynayıncaya kadar pişirilir.
*Ara sıra karıştırılarak soğutulur ve tatlının üzerine boşaltılır.
*Buzdolabında en az 4-5 saat bekletilir ve kırılmış fındık ile
süslenerek servis yapılır.



Etiketler:

<$I10 Yorum4>