<$Bl

<$Bl18 Mart 2008 Salı>

<$BlBu Pazar sabahı kahvaltı hazırlamak için mutfağa
girdim ve kahvaltı için güzel bir poğaça yapmak düşüncesi
ile yemek defterimi karıştırdım. Bir not kağıdına yazdığım
poğaça tarifini buldum ve bir kaç değişiklik yapıp poğaçayı hazırladım.
Poğaçaları fırına attım, fırından nefis kokular gelirken kahvaltıyı
hazırladım ve kahvaltı hazır olduğunda poğaçalarım da pişmişti. Sıcacık,
yumuşak, lezzetli poğaçalar kahvaltı için mükemmel olmuşlardı.
Eşimin yorumu “Bunlar pastane poğaçası gibi olmuş” oldu bende bu
yüzden ismini pastane poğaçası koydum.
İşte tarifi...


Malzemeler:
125 gram margarin
½ su bardağı sıvıyağ
1 paket yuva kuru maya
1,5 tatlı kaşığı tuz
5 tatlı kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı mahlep
2 adet yumurta
1 su bardağı süt
Un

Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
1 çay kaşığı toz şeker
Susam

İçi için:
Beyaz peynir

Yapılışı:
*Öncelikle yoğurma kabına bir miktar un elenir.
*1 paket kuru maya un ile karıştırılır ve unun ortası
açılır.
*2 adet yumurta, sıvıyağ, yumuşamış margarin,
süt, şeker, tuz ve mahlep konularak yumuşak bir hamur
yoğurulur.
*Hamurdan koparılan parçalar avuç içinde yuvarlak şekilde
açılır içine beyaz peynir konulup, uçlarından birleştirilir,
yuvarlanır ve tepsiye dizilir.
*Yumurta sarısı şeker ile karıştırılıp poğaçaların üzerine sürülür.
*Çatal yardımı ile üzerleri çizilip susam konulur.
*180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I13 Yorum4>