<$Bl

<$Bl23 Nisan 2007 Pazartesi>

<$BlSiteyi oluşturduğumdan beri sanırım en çok sorulan soru
Tramisu tarifini göremedik niye yayınlamıyorsun? olmuştur.
Aslında çok sık yapıyorum ama sitede yayımlamaya bir türlü
fırsatım olmamıştı. Bu kez bitmeden fotoğraflamayı başardık.
İtiraf ediyorum ilk kez pandispanyasını kendim hazırladım.
Önceden pratik olduğu için hazır kek kullanmayı tercih ediyordum.
Bu kez çok daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.
Tabi sevgili Yelda ve Hakan’ ın (geçenlerde onlar için nişan

kurabiyeleri hazırlamıştım.) benim için getirdikleri pandispanya kesme
aparatı ve pasta hazırlama standı işimi fazlasıyla kolaylaştırdı.
Hediyeleri için buradan onlara tekrar teşekkür ediyorum.
İşte tramisunun tarifi.
Sevgiler...



Pandispanya için:
4 adet yumurta
3,5 kahve fincanı un
4 kahve fincanı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket kakao (25 gram)

Krema için:
1,5 su bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
1 adet yumurta sarısı
1,5 çorba kaşığı un
1 paket labne peyniri
1 paket vanilya

Islatmak için:
1 su bardağı ılık su
1 çorba kaşığı nescafe
1 adet kesme şeker

Üzeri için:
Kakao (Altınmarka kakao kullanmanızı tavsiye ederim.)

Yapılışı:
*Pandispanya için önce yumurta ile şeker çırpılır.
*Kakao ve vanilya daha sonra da elenerek un ve kabartma tozu
eklenir.
*Yağlanmış ve alt kısmına yağlı kağıt serilmiş olan kelepçeli
kalıba boşaltılır.
*175 derecede ısıtılmış fırında 35 dakika pişirilir.
*Fırından çıkarıldıktan sonra soğutulup ikiye bölünür.
*Kreması için süt,şeker,un ve yumurta sarısı ateş üzerinde
karıştırılarak göz göz oluncaya kadar pişirilir.
*Ateşten indirildikten sonra içine 1 paket vanilya ile 1 paket labne
peyniri eklenir ve iyice çırpılarak krema hazırlanır.
*Ilık suyun içine nescafe ve şeker konulup iyice karıştırılır
ve kekin iki tarafıda eşit şekilde ıslatılır.
*Arasına ve üzerine krema sürülür ve üst kısmı bol kakao ile
kaplanır.
*Buzdolabında en az 3-4 saat soğutulduktan sonra dilimlenerek
servis yapılır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>