<$Bl

<$Bl19 Mayıs 2008 Pazartesi>

<$BlTarifler ile çok fazla haşır neşir olsam da misafir geleceği
zaman inanılmaz telaşlı oluyorum. Ne yapsam? nasıl yapsam?
bir koşturmaca. Geçen akşam çok sevdiğimiz arkadaşlarımız
arayıp size çaya geliyoruz dediğinde de yine aynı şekilde
mutfakta ne yapsam acaba diye düşünürken beğendiğim
tarifleri not ettiğim yemek defterim imdadıma yetişti. Aslında
orijinal tarif cevizliydi fakat ben evdeki fındıkları kullanarak
fındıklı kurabiye yaptım. Arkadaşlarımız gelinceye kadar
kurabiyeler yapılıp fırına atılmıştı ve onlar geldiğinde onları
mutfaktan gelen leziz kurabiye kokusu karşıladı.
Kurabiyeler çayın yanına çok güzel eşlik etti.
İşte kurabiyenin tarifi.


Malzemeler:
250 gram margarin (ben becel kullandım)
1,5 çay bardağı pudra şekeri
2 adet yumurta (1 tanesinin akı üzeri için)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı fındık kırığı
Un
Üzeri için:
Bütün fındık
Toz şeker

Yapılışı:
*Yumuşak margarin ve pudra şekeri mikser ile çırpılır.
*İçine yumurtalar ve vanilya eklenir.
*Daha sonra, fındık kırığı ile elenen kabartma tozu ve un

ilave edilir.
*Yoğrularak yumuşak bir hamur elde edinceye kadar elenmiş

un eklenir.
*Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp hafif

yassılaştırılarak önce yumurta akına daha sonra toz şekere
batırılır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
*Kurabiyelerin üzerine bütün fındık batırılır.
*180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dakika (üzeri

pembeleşmeye başlayıncaya kadar) pişirilir.
Afiyet olsun.

Etiketler:

<$I15 Yorum4>