<$Bl

<$Bl5 Ekim 2008 Pazar>

<$BlBen bayram tatilinde pek site ile ilgilenemedim. Bu sebeple
bayram mesajı yayınlayamadım ve bana bayram mesajı bırakan
arkadaşlarıma dönemedim herkesten özür dileyerek çok
teşekkür ediyorum. Geçmiş bayramınız kutlu olsun.

Biz bu bayram buradaydık İstanbul’un tadını çıkardık. Herkes bir

yerlerde olunca İstanbul biraz daha sakin ve keyifli oluyor.
Şimdi yarın yine yoğun bir tempo başlıyor. Neyse önümüzde güzel

bir bayram tatili daha var.

Yayınladığım tariflerden Antep Fıstıklı kurabiyeyi bayramdan önce

yaptım aslında. Tam da bayrama uygun harika bir kurabiye olduğu
için tarifini sizinle bayramdan önce paylaşmalıydım ama fırsat
bulamadım. Harika bir ikramlık. Fıstığın lezzeti kurabiyede inanılmaz
ortaya çıkıyor. Tarifi sofra dergisinden. İstanbul’da olanlar toz fıstığı
mısır çarşısının girişinde bulunan kuru kahvecinin sokağındaki
kuruyemişçilerden çok uygun fiyatlı olarak alabilirler. Ben ayda en az
bir kere mısır çarşısına gidip fındık, fıstık gibi malzemeleri temin
ediyorum. Ayrıca benim için oralarda gezip dolaşmak acayip keyifli.

Diğer tarif biscottiyi bu sabah New York’tan aldığım kurabiye

tarifleri kitabından çevirerek yaptım. Tarifin aynı şekli ile
aktarabilmek için gramları ile belirttim. Bu kurabiyeyi yaparken
mutfak terazisi işinizi görecektir. Tabi orjinal tarifte değişiklikler
oldu. Asıl tarifte bulunan kişniş yerine zencefil, polenta( mısırirmiği
ile yapılan bir lapa) yerine mısır unu kullandım. Fakat tam istediğim
gibi oldular çıtır çıtır ve lezzetli.
Denemek isterseniz işte tarifler.
İyi haftalar.
Sevgiler.




FINDIKLI ÜZÜMLÜ BISCOTTI

Malzemeler:
50 gram margarin
115 gram toz şeker
175 gram un
1 çimdik tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı zencefil
30 gram mısır unu
½ limon kabuğu rendesi
1 adet yumurta
50 gram file fındık
50 gram kuru üzüm

Yapılışı:
*Kuru malzemeler bir kabın içine elenir.
*Ayrı bir kabın içinde oda sıcaklığındaki margarin ile toz şeker

2-3 dakika mikser ile karıştırılır.
*Yumurta ve limon kabuğu rendesi eklenip tekrar karıştırılır ve

yavaş yavaş unlu karışım eklenerek yoğurulur.
*Hamura uzun yassı bir şekil verilip yağlı kağıt serilmiş fırın

tepsisine yerleştirilir.


*160 derece ısıtılmış fırında 30 dakika pişirilir.
*Daha sonra fırından çıkarılıp kesme tahtasının üzerinde

dilimlenir ve bu dilimler fırının ızgara teli üzerine dizilerek

10 dakika daha fırınlanır.
*Soğuduktan sonra servis yapılır.

Afiyet olsun.





ANTEP FISTIKLI KURABİYE
(18 adet)

1 su bardağından 1 parmak fazla un
½ su bardağı irmik
½ su bardağı tozşeker
1 su bardağı toz antepfıstığı
125 gram oda sıcaklığında margarin

Üzeri için:
Pudra şekeri

*Un derin bir kabın içine elenir.
*Diğer malzemeler üzerine eklenip yoğurulur.
*Hamur üzeri örtülerek yarım saat buzdolabında dinlendirilir.
*Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp

yuvarlanır ve yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine
yerleştirilir.
*170 derece ısıtılmış fırında 20 dakika pişirilir.
*Ilındıktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpilerek servis yaplır.

Afiyet olsun.

Etiketler:

<$I18 Yorum4>

    <$BlGene döktürmüşsün sevgili arkadaşım,ellerine sağlık.Sevgiler,selamlar...

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 5 Ekim 2008 21:06 an> <$Bl 

    <$BlOFFF ,İKİSİDE ÇOK GÜZEL OLMUŞ ,ELLERİNE SAĞLIK SEMRA'CIM.

    <$I1Blogger egeli adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 5 Ekim 2008 23:49 an> <$Bl 

    <$BlSemra'cım,

    Kurabiyen de çok güzel görünüyor ama Biscotti'n nefis olmuş,

    ellerine sağlık,
    sevgiler,

    <$I1Blogger Özlem adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 6 Ekim 2008 01:43 an> <$Bl 

    <$Blcanimmm ellerine saglik
    kuarbiyler ve biscotti nefis gorunuyor
    sevgiler

    www.yenitadlar.blogcu.com

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 6 Ekim 2008 21:29 an> <$Bl 

    <$BlMerhaba. Ellerinize sağlık, harika görünüyorlar. Aynı kurabiyelerden ben yapmıştım, henüz yayınlamadım.
    Size sevgilerime beraber etkinlik için davetiyemi bırakıyorum.

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
    http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
    http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler

    MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

    6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem ) http://annekizmutfaktayiz.blogspot.com/ yapacağım


    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


    Etkinliğimize ve tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Tariflerinizi hazırladığınızda "Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği" Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYA DA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
    Elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum; atladığım, gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum. Buradan tekrar söylüyorum; herkes davetlidir.

    <$I1Blogger Birsel ve İrem adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 7 Ekim 2008 15:59 an> <$Bl 

    <$BlEllerinize sağlık ikiside tam aradığım tarifler
    sevgiler

    <$I1Blogger İLKAY adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 9 Ekim 2008 18:58 an> <$Bl 

    <$Blya cok guzeller canım ya fotogrfalardakırılıyor guzellikten:)))

    <$I1Blogger zarpandit adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 13 Ekim 2008 22:14 an> <$Bl 

    <$Blkekten aşağıya doğru indikçe nefis lezzetlerle karşılaşıyorum bu ne hamaratlık!

    <$I1Blogger Mutfak Havlusu adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 1 Kasım 2008 11:51 an> <$Bl 

    <$BlYorum Gönder

    <$BlKaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

    This is a paragraph of text in the sidebar.

    -->

    Powered by Blogger

    <$BlKaydol:
    Kayıtlar [Atom]