<$Bl

<$Bl18 Kasım 2008 Salı>

<$Blİşte çay daveti tariflerinden ikincisi yalancı su böreği tarifi.
Sanırım bu tarif yalancı su böreklerinin en gerçekçisi.
Gerçeğini hiç aratmıyor hatta söylemezseniz makarna ile

yapıldığı anlaşılmayabilir bile.
Gerçek su böreğinin aksine yapımı çok kolay.
Ben birkaç yerde makarnalı su böreği olarak görmüş fakat hiç

denememiştim.
Muhteremle Afiyetle’de gördüğüm tarifi denedim. Kesinlikle
denemenizi tavsiye ederim. Hatta şunu söylemeliyim ki daha
bitmeden eşime “tekrar ne zaman yapacaksın” dedirten bir tarif.
Ben yaptığım haliyle sizinle paylaşıyorum.




Malzemeler:
1 paket kelebek makarna
1 kalıp sert beyaz peynir
½ demet maydanoz
3 yemek kaşığı tereyağ
Tuz
2 adet yufka

Sosu için:
3 adet yumurta
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ

Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı

Yapılışı:
*Makarna tuzlu suda haşlanıp süzülür.
*İçine sıcakken tereyağ, doğranmış maydanoz, ufalanmış beyaz

peynir eklenir ve karıştırılır.
*Fırın tepsisi yağlanır. (ben büyük dikdörtgen fırın tepsisi kullandım.)
*Bir yufka kenarları dışarıda kalacak şekilde tepsinin içine yayılır.
*Sos için yumurtalar çırpılır, içine yağ ve süt eklenir.
*Makarnalı karışımın yarısı tepsiye boşaltılır. Sosun yarısı karışımın

üzerine gezdirilir.
*1 adet yufka arasına sostan sürülerek makarnalı karışımın üzerine

yayılır.
*Kalan makarna tepsiye boşaltılır.
*Kalan sosun tamamı üzerine dökülür.
*Tepsinin kenarında kalan yufkalar ile böreğin üzeri kapatılır.
*1 adet yumurta sarısı fırça ile böreğin üzerine sürülür.
*190 derece ısıtılmış fırında üzeri iyicene kızarana kadar pişirilir.
*Dilimlenerek servis yapılır.
Afiyet olsun.

Not:
*Peynirin bol olması böreğin lezzetini arttırıyor.
*Börek 1 gün sonra bile tavada ısıtılarak yenilebiliyor ve lezzetini

kaybetmiyor.

Etiketler:

<$I16 Yorum4>