<$Bl

<$Bl10 Aralık 2006 Pazar>

<$BlBu tarife Portakallı Kek 1 diyorum çünkü en kısa
sürede sizlerle tarifini paylaşacağım süper bir
portakallı kek tarifim daha var.
Bu tarifi
nanevelimon’da görmüş ve en kısa
zamanda denemeliyim diye düşünmüştüm.
Açıkçası portakal ve hindistan cevizinin bu kadar
birbirine yakışacağını hiç düşünmemiştim.
Lezzeti kadar görüntüsü de güzel olan bu keki
kuzenimin doğum gününe giderken hazırladım.
Kuzenimin eşinin hazırladığı süper doğumgünü
sofrasına sanırım portakallı kek ile renk katmış oldum.
İşte kekin tarifi. Kolay gelsin...





Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı portakal suyu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı tepeleme hindistan cevizi
2 su bardağı un

Üzeri için:
2-3 adet portakal
Portakal reçeli ( ben bal kullandım)

Yapılışı:
*Portakalların kabukları soyulup, beyaz kısımları temizlenerek
yuvarlak dilimler halinde kesilir.
*Yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıbın zeminine boşluk kalmayacak
şekilde portakal dilimleri dizilir.
*Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Karıştırmaya devam edilerek
portakal suyu, sıvıyağ ve hinditan cevizi eklenir. Son olarak vanilya,
kabartma tozu ve un elenerek karışıma ilave edilir.
*Portakal dilimlerinin üzerine karışım boşaltılır.
*Önceden ısıtılmış 180 derece fırında batırılan kürdan temiz
çıkıncaya kadar pişirilir.
*Servis tabağına ters çevrilip üzerine önceden ıstılmış olan
portakal reçeli sürülür.

Afiyet Olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>