<$Bl

<$Bl28 Şubat 2007 Çarşamba>

<$BlArkadaşlarımıza götürmek için hazırladım
turtayı. Elmalı içi hazırladıktan sonra kurabiye mi?
yapsam yoksa turta mı? diye düşündüm ve
çok vaktim olmadığı için yapımı daha kolay olan turtayı
tercih ettim. Elmalı tatlıları seviyorsanız mutlaka
denemelisiniz.
Kolay gelsin...


Malzemeler:
150 gram margarin (yumuşamış)
½ su bardağı toz şeker
½ paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 adet yumurta sarısı
2 su bardağı un ( az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz)

İçi için:
3 adet elma
½ su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
½ su bardağı ceviz yada fındık

Yapılışı:
*Hamur için gerekli tüm malzemeler ile yumuşak
bir hamur yoğurulur.
*Hamurdan elma büyüklüğünde bir parça ayrılır
ve dondurucuya konulur.
*Kalan hamur ufak fırın tepsisinin içine el ile
kenarları 1 santim kadar yüksekte kalacak şekilde
yayılır. (Ben 23 santimlik kelepçeli kalıp kullandım.)
*İçi için tüm malzemeler şeker eriyinceye kadar pişirilir.
*Turtanın üzerine iç malzemesi yayılır.
*10-15 dakika dondurucuda bekletilen hamur elmalı
malzemenin üzerine rendelenerek eklenir.
*180 derece fırında 35-40 dakika pişirilir.
*Pudra şekeri ile süslenerek servis yapılır.

Afiyet Şeker Olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>