<$Bl

<$Bl27 Mayıs 2007 Pazar>

<$BlKahve Dünyası’nde havuçlu kekin tadına bakıp lezzetine
bayıldıktan sonra eve gelip ben bu keki yapmalıyım dedim.
Klasik olarak kullandığım kek tarifini biraz değiştirerek ve

eklemeler yaparak uyguladım. Ve sanırım aynısını yapmayı
başardım. Harika bir kek oldu. Denemenizi tavsiye ederim.
Bir fincan kahve ve yanında havuçlu kek.
Bu ikiliye hayır diyemiyeceksiniz.
İşte tarifi...


Malzemeler:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
½ tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı parça çikolata
2 su bardağı un

Yapılışı:
*Öncelikle yumurtalar ile toz şeker çırpılır.
*Sıvıyağ ,vanilya, tarçın daha sonra rendelenmiş havuç ve
ceviz eklenir.
*Un ile kabartma tozu elenerek ilave edilir, karıştırılır ve son
olarak unlanmış parça çikolata eklenip tahta kaşık ile
karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına boşaltılır.
(Ben 24 santimlik kelepçeli kalıp kullandım ve yapışmaması
için tabanına yağlı kağıt serdim.)
*180 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.
*Soğuduktan sonra kalıptan çıkarılıp pudra şekeri ile
süslenerek servis yapılır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I11 Yorum4>