<$Bl

<$Bl30 Haziran 2007 Cumartesi>

<$BlYazın gelmesiyle bastıran sıcaklar itiraf ediyorum benim mutfağa
girmemide engellemeye başladı.
1 haftadır tarif paylaşamamanın sıkıntısı ile uzun zaman önce not aldığım
biraz uğraşmalı ve güzel bir kek tarifi ile geri döndüm. Kekin yapımı 3
aşamadan oluşuyor. Kek, üst kaplama ve krokan yapımı.
Sonuçta ortaya güzel bir lezzet çıkıyor. Bu sıcak günlerde vanilyalı

dondurma ile ikramı çok şık olacaktır.
Yanlız krokan yapımı sırasında dikkatli olun ben sakarlık yapıp elimi yaktım.

Kekin üst kaplama ve krokanları yerleştirme kısmını elimi üfleyerek
tamamlamak zorunda kaldım. İşte kekin tarifi.
Sevgiler...

Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından 1 parmak eksik un
100 gram katıyağ
1 kahve ficanı nişasta
3 çorba kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
100 gram kuvertür çikolata
3 çorba kaşığı kakao


Üstü için:
150-160 gram kuvertür çikolata
1 çorba kaşığı katıyağ (ben becel kullandım)
5 çorba kaşığı süt

Krokan için:
5 çorba kaşığı toz şeker
1 su bardağı iri kırılmış fındık

Yapılışı:
*Önce yumurta ve şeker çırpılır.
*Katıyağ eritilir ve içine çikolata eklenip eriyene kadar karıştırılır.
*Ilınan karışım çırpmaya devam edilerek yumurtalı karışıma eklenir.
*Yoğurt, vanilya ve kakao eklenir.
*Son olarak nişasta, kabartma tozu ve un elenerek ilave edilip

karıştırıldıktan sonra yağlanmış kelepçeli kalıba boşaltılır.
*180 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.
*Üzerini kaplamak için çikolata ve yağ benmarı usülü eritilir, süt ilave

edilip karıştırılır ve fırında çıkarılıp ılınmış olan kekin üzeri kaplanır.
*Krokan için toz şekerin bir tavanın içinde karamelize olması sağlanır ve
içine fındık kırıkları eklenip karıştırıldıktan sonra tezgahın yada alüminyum
folyonun üzerine yayılır ve soğuduktan sonra parçalara bölünür.
*Kekin üzeri krokan parçaları ile kaplanır.

Afiyet olsun.

Etiketler:

<$I10 Yorum4>