<$Bl

<$Bl26 Ağustos 2007 Pazar>

<$BlVişneli cheesecake yapmak için tariflere göz gezdirirken
sevgili Aslı’nın sitesindeki cheesecake tarifini gördüm ve birkaç
değişiklikle tarifini denedim. Gerçekten çok güzel oldu.Denemenizi
tavsiye ederim.
İşte uyguladığım haliyle tarif...



Malzemeler:
Alt tabanı için:
1 paket+10 adet burçak bisküvi
2 çorba kaşığı eritilmiş katıyağ(ben becel kullandım)
5 çorba kaşığı süt

Krema için:
1 paket labne peyniri
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
1,5 su bardağı lor peyniri
1 çorba kaşığı un
3 yumurta

Üzeri için:
1 kutu dondurulmuş vişne
1 çorba kaşığı nişasta
3-4 çorba kaşığı toz şeker

Yapılışı:
*Bisküviler robotta çekilir, süt ve yağ ilavesi karıştırılıp kelepçeli
kalıbın içine bastırılarak yerleştirilir. Krema hazırlanana kadar
buzdolabında bekletilir.
*Şeker ile labne peyniri çırpılır. Daha sonra labne peyniri eklenir.
Krema haline gelinceye kadar karıştırılır.(Ben bu aşamada blender
kullandım.)
*Karıştımaya devam edilerek un ve limon kabuğu rendesi eklenir.
*Son olarak mikserin en düşük hızında karıştırılarak teker teker
yumurtalar karışıma ilave edilir.
*Kalıbın içindeki bisküvilerin üzerine krema boşaltırır.
*180 derecede su dolu tepsi içerisinde 40-45 dakika üzeri kızarıncaya
kadar pişirilir.
(Piştikten sonra fırının içinde soğumaya bırakılır.)
*Üzeri için vişne, şeker ve çok az su içerisinde eritilmiş nişasta bir
tencereye alınıp, ara sıra karıştırılarak kaynayıncaya kadar pişirilir.
*Ilındıktan sonra kalıbın içine boşaltılır ve buzdolabında soğutulur.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I12 Yorum4>