<$Bl

<$Bl13 Eylül 2007 Perşembe>

<$BlÖncelikle herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.
Geçtiğimiz haftasonu yaptığım, bir haftadır yanlızca resmini

yayınlayabildiğim fırında bonfile ile cheesecake’in tarifini yazmak
için nihayet fırsat bulabildim.
Fırında bonfileyi tarif defteri sitesi aktifken ordan alıp not etmiştim, bu

ikinci kez yapışım ve daha birçok kez yapacağımı düşünüyorum. Hem lezzeti,
hem sunumu çok hoş.
Ramazanda iftar sofraları içinde hazırlayabileceğiniz bir tarif.
Cheseecake ise
pastacı Burcu’nun sitesinde görüp yine birkaç değişiklikle
uyguladığım brownie cheesecake. Yoğun çikolata tadını üzerine damla çikolata
ekleyerek daha da yoğunlaştırdım. Biraz sizi uğraştırabilecek bir tarif ama şuna
emin olabilirsiniz ki sonuca değiyor.
İşte tarifler,
Sevgiler...




Malzemeler:

Browni için:
200 gram kuvertür çikolata
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından biraz az sıvıyağ
2 adet yumurta
1 paket vanilya
1 su bardağından 1 parmak eksik un

Krema için:
2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket labne peyniri
1 paket krema (200 gram)
2 çorba kaşığı un

Üzeri için:
Parça çikolata

Yapılışı:
*Önce brownie kısmı hazırlanır.Bunun için çikolata benmari usulü eritilir.
*Yumurta ve şeker çok iyi çırpılır. Sıvıyağ ve vanilya ilave edilir.

Karıştırmaya devam edilerek eritilmiş çikolata eklenir.
*Son olarak elenen un ilave edilip karıştırılır. Koyu kıvamlı bir kek hamuru

elde edilir.
*İçine yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıbın içine kek karışımı boşaltılır.

( ben 22 cm kelepçeli kalıp kullandım.)
*Krema için yumurta ve şeker iyice çırpılır. Karıştırmaya devam edilerek

krema, labne peyniri ve un ilave edilir.
*İyice özdeşleşmiş olan krema kalıba boşaltılır.
*Üzerine parça çikolata serpiştirilir.
*180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişirilir, daha sonra fırının ısısı 160

dereceye düşürülür ve 1 saat kadar pişirilir.
*Üzeri iyice kızarınca fırından çıkarılıp soğutulur.
*Buzdolabında 7-8 saat soğutulup dilimlenerek servis yapılır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>