<$Bl

<$Bl17 Eylül 2007 Pazartesi>

<$BlBu tatlının ortaya çıkış hikayesi biraz komik aslında. Ben elmalı turta
yapmak için elmaları rendeledim. Fakat ramazan için sütlü ve hafif bir
tatlı yapmanın daha iyi olacağı düşüncesi ile elmalı içi hazırladıktan sonra
krem şanti ile kup hazırlamaya karar verdim. Elmalı harç piştikten sonra
kuplar için elmaların sulanmaması gerektiğini düşünüp bisküvileri ekledim.
Krem şantiyi almak içinde dolabı açtığımda creme ole’yi görünce elmalı
kup için daha uygun olacağını düşünüp onu kullandım. Sonuç itibarı ile
ortaya bu kuplar çıkmış oldu. Biz lezzetini çok beğendik.
Eğer denemek isterseniz işte tarifi..



Malzemeler:
2 adet elma
½ tatlı kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı toz şeker
7-8 adet altınbaşak bisküvi
1 çay bardağı fındık kırığı
2,5 su bardağı süt
1 paket vanilyalı creme ole

Yapılışı:

*Elmalar kabukları soyulduktan sonra rendelenir. Bir tavanın içine

alınıp toz şeker ve tarçın ilavesi ile şekerler eriyinceye kadar pişirilir.
*Fındık ve kırılmış bisküviler eklenip iyice karıştırılır.
*Creme ole üzerinde yazan tarife göre hazırlanır.
*Kupların alt kısmına önce elmalı harç daha sonra creme ole
yine elmalı harç ve tekrar creme ole şeklinde kuplar hazırlanır.
*Fındık kırıkları ile süslenip buzdolabında soğtulduktan sonra servis yapılır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>