<$Bl

<$Bl1 Ekim 2007 Pazartesi>

<$BlEğer hindistan cevizi seviyorsanız ki bu arada ben hem lezzetine hemde kokusuna bayılıyorum, sizin için çok pratik ve lezzetli bir kek tarifi. Tarifi sofra dergisinden aldım ben kabartma tozu ve fındık ekledim sizinde bu haliyle denemenizi tavsiye ederim. Üzeri için hazırlanan sosu hazır vanilyalı kekin yarısını kullanarakta yapabilirsiniz. Hatta yarım keki dondurucuda bekletip hazırlıksız olduğunuzda misafir ağırlamanız gerekirse hemen harika bir kek yapmış olursunuz. Diğer tarifleride en yakın zamanda paylaşacağım. Sevgiler...


Malzemeler:
3 adet yumurta
3 kahve fincanı toz şeker
1 paket vanilya
3 kahve fincanı un
1 çay bardağı fındık kırığı
½ paket kabartma tozu

Sosu için:
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı hindistan cevizi
2 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
½ su bardağı süt

Yapılışı:
*Yumurta ve şeker boza kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
*İçine vanilya, fındık ve elenerek kabartma tozu ile un eklenir.
*Hazırlanan karışım yağlanmış kalıba boşaltılır.
*175 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.
*Bu sırada sosu için öncelikle yumurtalar çırpılır ve diğer
malzemeler eklenip iyice karıştırılır.
*Pişen kek fırından alınıp sos üzerine boşaltılır ve tekrar fırına konulur.
*Kek sosu çekip üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
*Soğuduktan sonra dilimlenerek servis yapılır.

Afiyet olsun...





Etiketler:

<$I10 Yorum4>