<$Bl

<$Bl3 Ekim 2007 Çarşamba>

<$BlKadayıflı muhallebiyi uzun süredir denemek istiyordum. Nihayet
deneme fırsatım oldu. Bildiğim kadarı ile tarif Oktay Usta’ya ait.
Son olarak
yemek zevkinde yayınlandığını ve çok güzel yorumlar
aldığını gördüm. Ben tarifi kendi yaptığım haliyle paylaşıyorum sizlerle.
Patates toplarıda çok kolay ve sofraya renk katıcak bir tarif.
Denemenizi tavsiye ederim.
Güzel ve renkli sofralar kurmanız dileğiyle,
Sevgiler...



Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket krema (200 ml)

200 gram kadayıf
½ su bardağı toz şeker
3-4 çorba kaşığı tereyağı ( ben becel kullandım)
1 su bardağı ceviz

Yapılışı:
*Yağ eritilir ve parçalanan kadayıflar sürekli karıştırılarak
kavurulur. Renkleri iyice koyulaşıp çıtır çıtır olmaya başladıklarında
şeker ve ceviz eklenip bir süre daha kavurulmaya devam edilir.
*Diğer tarafta krema ve vanilya hariç malzemeler sürekli
karıştırılarak pişirilir.
*Krema ve vanilya ilave edilip mikser ile karıştırılır.
*Kadayıfın yarısı servis kabının alt kısmına yayılır.
*Hazırlanan muhalllebi üzerine boşaltılır ve kalan kadayıflar muhallebinin
üzerine yayılır.
*Soğutulduktan sonra dilimlenerek servis yapılır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>