<$Bl

<$Bl11 Aralık 2007 Salı>

<$BlTarif Sahrap Soysal’dan. Sanırım hayatımda yapabileceğim
en pratik cheesecake tarifi. Asıl tariften birkaç değişiklik
yaparak denedim. Hazırladığım haliyle paylaşıyorum tarifi sizlerle...

Malzemeler:
1 paket kakaolu bisküvi (30 adet)
150 gram margarin (ben becel kullandım)

Üzeri için:
1 paket labne peyniri (200 gram)
2 poşet toz krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
½ su bardağı tozşeker
1 su bardağı tatlı yoğurt(ekşi olmamalı)
1 paket vanilya
1 paket toz jöle (ben muzlu kullandım asıl tarifte limonlu
kullanılmıştı.)
½ su bardağı sıcak su

Üzeri için:
Rendelenmiş çikolata

Yapılışı:
*Bisküviler robottan geçirilir ve üzerine yumuşayan margarin
eklenip iyice özdeşleşene kadar yoğurulur.
*Kelepçeli kalıbın taban kısmına yayılır ve buzdolabında bekletilir.
*Krem şanti, süt ve şeker 4-5 dakika çırpılır.
*Katılaşan şekerli kremşantinin içine labne peyniri, vanilya ve yoğurt
eklenir ve 2-3 dakika çırpılır.
*Jöle bir kaseye alınıp üzerine sıcak su eklenir ve çatalla karıştırılarak
eritilir ve erir erimez kremalı harca eklenip çırpılır.
*Buzdolabında bekleyen kalıbın içine boşaltılır ve 1 gece dolapta bekletilir.
*Rendelenmiş çikolata ile süslenerek servis yapılır.
Afiyet olsun..

Etiketler:

<$I12 Yorum4>