<$Bl

<$Bl22 Ocak 2007 Pazartesi>

<$BlBu haftasonu Tarif Defteri'nden Eda Öcal’ın tarifi
ile limonlu cheesecake yaptım. Hazırlanması son derece
kolay, lezzeti mükemmel.
Eğer cheesecake seviyorsanız bence bu tarifi
mutlaka denemelisiniz.


Malzemeler:
1 paket eti yulaflı bisküvi
10 adet eti burçak bisküvi
3 adet yumurta
100 gram tereyağı
1 paket labne peyniri
1 paket krema
½ su bardağı toz şeker
1 limon kabuğu rendesi
1 limon suyu

Yapılışı:
*İnce bir şekilde çekilen bisküviler erimiş tereyağı ve
1 adet yumurtanın akı ile karıştırılarak, yağlı kağıt serilmiş
olan kelepçeli kalıbın içine iyice bastırılarak yerleştirilir.
*Kalıp diğer malzemeler hazırlanıncaya kadar buzdolabında
bekletilir.
*2 yumurta ve 1 yumurta sarısı toz şeker ile çırpılır.
Çırpılmaya devam edilerek içine krema, labne peyniri,
limon kabuğu rendesi ve limon suyu eklenir.
*Karışım kalıba boşaltılır. 180 derece ısıtılmış fırında
35-40 dakika pişirilir.
*Meyve sosu yada istenilen bir reçel ile servis yapılır.
(Ben kendi yaptığım böğürtlen reçeli ile servis yaptım)
Not: Ben tarifi hazırlarken 23 santimlik kelepçeli kalıp kullandım.
Eğer siz biraz daha kalın olmasını isterseniz daha ufak bir kalıp
kullanabilirsiniz.

Afiyet Olsun...



Etiketler:

<$I10 Yorum4>