<$Bl

<$Bl19 Nisan 2008 Cumartesi>

<$BlKurabiyeler fırından yeni çıktı, çok leziz ağızda dağılıyorlar.
Benim şu sıralar çekirdekli hamur işleri favorim. İlk kez
kendim bir tarifde kullandım ve harika oldular. Çekirdek yerine
susam ile de deneyebilirsiniz.
Biz kurabiyelerden sırt çantamıza koyduk. Bu tarifi yayınladıktan
hemen sonra dünyanın en güzel şehirlerinden birine doğru yola
çıkıyoruz.
Kısa sürede döneceğiz. Gezi fotoğrafları ve yeni tarifler ile

görüşmek dileğiyle,
Sevgiler.




Malzemeler:

3 çorba kaşığı toz şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket margarin ( 250 gram erimiş)
1 paket kabartma tozu
1 adet yumurta ( sarısı içine akı üstüne)
2 çay kaşığı tuz
1 çorba kaşığı mahlep
Un

Yapılışı:

*Öncelikle elenmiş bir miktar un ve kabartma tozuna kuru
malzemeler eklenir ve bir kabın içinde karıştırılır.
*Ortası açılarak eritilip ılınmış margarin, sıvıyağ, yoğurt,
yumurta eklenir ve azar azar un ilavesi ile yumuşak bir
hamur yoğurulur.
*Hafif unlanmış tezgahın üstünde merdane ile 1cm kalınlığında
açılır ve şekilli kalıplar ile kesilip önce yumurta akına sonra
çekirdeğe (yada susama) batırılır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye
dizilir.
*180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika üzerleri kızarmaya
başlayıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.

Etiketler:

<$I15 Yorum4>

    <$BlSemracım çekirdekli kurabiyeyi ilk defa duyuyorum ama görüntüsü çok hoş, tahmin ediyorum tadıda çok güzeldir, ellerine sağlık.

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 19 Nisan 2008 12:38 an> <$Bl 

    <$Blellerinize sağlık,çok nefis görünüyorlar,tatlarıda öyledir eminim.....sevgiler

    <$I1Blogger egeli adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 24 Nisan 2008 10:56 an> <$Bl 

    <$BlGoruntuye bayildim bir de yesem ne olur acaba. Ellerine saglik canim cok guzel bir tarif. Sevgiler

    <$I1Blogger Ilker Erdem adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 24 Nisan 2008 22:26 an> <$Bl 

    <$Blsüper valla:))


    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22
    http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler;

    SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
    28.04.2008--11.05.2008 Tarihleri arasında
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ;
    http://fatostuncay.blogcu.com
    (YANİ BEN) YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.

    TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

    ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
    YAYINA HAZIRLAYANLAR:
    www.nasibim.blogcu.com
    www.birdemliksohbet.blogspot.com
    SORUMLU MÜDÜR:
    www.selmahlc.blogcu.com
    GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
    Melike Sahin

    Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
    Örn:
    İsim: Fatos Tuncay
    Site adı: http://fatostuncay.blogcu.com
    Tarifim: Damalı Kek
    Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/


    SELAM VE SEVGİLERİMLE;
    Fatos..:)
    http://fatostuncay.blogcu.com/

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 26 Nisan 2008 12:14 an> <$Bl 

    <$Bltühhhhhhhhhh yaa
    sakın yurtdışında olduğunu söyleme gitti benim omlet hayalim içinde sosiste vardı yahu :(
    bu arada maşallah çekirdekler çok yakışmış çiçeğe ben tek tek o çekirdekleri kaldırır yerim yahu
    sonra kurabiyeyi çaya batırırım
    ellerine sağlık sevgiler

    <$I1Blogger sadiye adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 20 Haziran 2008 16:57 an> <$Bl 

    <$BlYorum Gönder

    <$BlKaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

    This is a paragraph of text in the sidebar.

    -->

    Powered by Blogger

    <$BlKaydol:
    Kayıtlar [Atom]