<$Bl

<$Bl17 Haziran 2007 Pazar>

<$BlBu tarif inanılmaz bir şekilde çıktı ortaya. Aslında klasik kek
tarifimi yapacaktım. Önce yumurta ile şekeri çırptım. Daha sonra
süt eklemek için buzdolabını açınca krem şantiyi gördüm ve süt yerine
onu ekledim. Tarifin daha sonrası da kendiliğinden geldi. Kalıba boşaltmadan
önce de üzerinin fındıklı çok güzel olacağını hayal edince kalıba boşaltmadan
önce fındıkları serpiştirdim.
Ama ortaya çıkan lezzet inanılmazdı. Kekim çok güzel övgüler aldı.
Vanilyalı dondurma ile servis yapıldığında mükemmel olacağını düşünüyorum.
İşte tarifim...



Malzemeler:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı krem şanti
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
½ çay bardağı sıvıyağ
5 çorba kaşığı hindistan cevizi
1 su bardağı un

Üzeri için:
1 su bardağı fındık kırığı
2-3 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı:
*Kelepçeli kek kalıbının alt kısmına yağlı kağıt serilip, üzerine
toz şeker serpiştirilir ve fındık kırıkları yayılır.
*Kek için öncelikle yumurta ve toz şeker çırpılır. Daha sonra
diğer malzemeler eklenir ve son olarak elenerek un ve kabartma
tozu ilave edilip karıştırıldıktan sonra kalıba boşaltılır.
*190 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.
(Tam olarak piştiğini anlamak için kürdan batırabilirsiniz)
*Fırından çıktıktan sonra ılınması beklenir ve servis tabağına
ters çevirilerek konulur ve yağlı kağıt çıkarılır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

<$I10 Yorum4>