<$Bl

<$Bl14 Eylül 2008 Pazar>

<$BlÇevremdekiler bana yeter artık biraz da tuzlu tarifi
ver diyorlar ama ben yine dayanamayıp tatlı yapıyorum.
Yine size bir kurabiye tarifim var fakat söz veriyorum
bundan sonra tuzlu bir tarif yayınlıycam.
Aslında bu Pazar evden hiç çıkmayıp günümün büyük bir

kısmını mutfakta geçirdim. Harika yemekler yaptım ama
yanlızca sizin için kurabiyeleri görüntüledim. Yaptığım
yemeklerden güveç ile alipaşa pilavı tarifini daha önce
paylaşmıştım sizlerle. Ramazan için güzel alternatifler.
Eski tariflere buradan göz gezdirebilirsiniz.
Güveç
Alipaşa Pilavı

Gelelim kurabiyeye. Bu tarifi Cafe Fernando’da gördükten
sonra not almıştım ve bu haftasonu denedim. Orjinal tarife
çok sadık kalamadım aslında evdeki malzemelere göre ben biraz
değişiklik yaptım. Ben tarifi yaptığım hali ile sizlerle paylaşıyorum.
Orjinal tarife buradan ulaşabilirisiniz. Eğer çikolata seviyorsanız
bu kurabiyeleri mutlaka denemelisiniz. Harika olduklarını
söyleyebilirim. Bu kurabiyelerin yanına en iyi eşlik eden şey
ise bir bardak soğuk süt.
İyi haftalar.
Sevgiler.



Malzemeler:
1+1/4 su bardağı un
1/3 su bardağı kakao
½ çay kaşığı karbonat
150 gram margarin
1 su bardağı toz şeker
½ çay kaşığı deniz tuzu
1 paket vanilya
150 gram sütlü çikolata irice kıyılmış ( orjinal tarifte bitter

çikolata)

Yapılışı:
*Un, kakao, karbonat, tuz, vanilya bir kabın içine elenir.
*Ayrı bir kabın içinde toz şeker ve oda sıcaklığında yumuşamış

margarin mikser ile karıştırılır.
*İçine elenen kuru malzemeler ve çikolata parçacıkları eklenip

yoğurulur.
*Hamur ikiye bölünür ve silindir şeklinde yuvarlanıp, streç filme

sarıldıktan sonra buzdolabında 2 saat bekletilir.
*Daha sonra 1,5 santim kalınlığında kesilir ve yağlı kağıt serilmiş

fırın tepsisine aralarında mesafe olacak şekilde yerleştirilir.
*165 derece ısıtılmış fırında 12 dakika pişirilir.
(Fırından çıktıklarında yumuşak oluyorlar ama soğuduklarında

kıvamlarını almış oluyorlar)

Afiyet olsun.

Etiketler:

<$I15 Yorum4>

    <$BlCanim ne guzel bir kurabiye tarifi bayildim ellerine saglik,mutlaka denicem,guzel bir hafta dilerim sevgiler.

    <$I1Blogger kelebeklisaniyeler adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 15 Eylül 2008 18:46 an> <$Bl 

    <$Blziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim Semra'cım.Ya aslında ben de hep tatlı yayınlıyorum ,tuzlu tarifim pek yoktur,napayım seviyorum,ama kurabiyelerine ve özellikle cheesecakelere bayıldım,ellerine sağlık...sevgiler

    <$I1Blogger egeli adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 18 Eylül 2008 23:53 an> <$Bl 

    <$BlSemracığım,

    cenk'te gördüğümden beri denemek istiyorum. Ne iyi etmişsin sen denemişsin.. Valla tatlı tariflerinden ben hiç rahatsız değilim mutluyum hatta: ))

    ellerine sağlık hayatım

    sıcacık sevgiler..

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 19 Eylül 2008 16:06 an> <$Bl 

    <$Blmrb, korova kelimesini görünce gerçekten çok şaşırdım, bir o kadarda sevindim. Ama benim bildiğim korovadan yapılmamış bu kurabiyeler sadece ismiymiş:) Bizim yörede pestilin biraz daha ince haline korova diyorlar ve suyla inceltilip icecek olarak tüketiliyor. gürcüce bir kelimedir. Bu kurabiyeye bu adı nasıl verdiklerini merak ettim doğrusu:)
    Çok lezzetli gözüküyor ayrıca ellerine sağlık:)

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 24 Eylül 2008 18:58 an> <$Bl 

    <$BlMerhaba,gene güzel bir tarif,ellerinize sağlık.Kızımla bakıyorduk ve bu kurabiyeyi çok beğendi.Ben de kendisine en kısa zamanda yapmaya söz verdim.Ayrıca geçen ki çilekli yoğurdu da hem oğlum hem ben afiyetle yedik.Güzel tarifler için teşekkür ederim.Selamlar,sevgiler...

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 25 Eylül 2008 20:53 an> <$Bl 

    <$BlYorum Gönder

    <$BlKaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

    This is a paragraph of text in the sidebar.

    -->

    Powered by Blogger

    <$BlKaydol:
    Kayıtlar [Atom]