<$Bl

<$Bl8 Haziran 2008 Pazar>

<$BlBu haftasonu kahvaltı için çekirdekli poğaça ve
harika bir serinletici çilekli parfe yaptım.
Ben klasik poğaça tarifimi çok seviyorum. Yumuşacık ve
çok lezzetli oluyor. En son dereotu ekleyerek yapmıştım,
bu kez içine ayıklanmış ayçekirdeği ekleyerek denedim.
Harika olduklarını söylemeliyim.
Bakalım bir daha ki sefere neli olarak hazırlayabilirim?

Bende bilmiyorum.
Gelelim çilekli parfeye. Yapımı inanılmaz kolay. Tek zorluğu

bu lezzeti tadabilmek için en az bir gece dondurucuda bekletmek.
Tarif Oktay Usta’dan. Ben çok tatlı olmasını istemediğim için

şeker miktarını biraz azalttım.
Denemeniz tavsiyesiyle,
İyi haftalar.






Malzemeler:
1 kase çilek
2 su bardağı süt
2 poşet krem şanti ( asıl tarifte 1,5 paket)
1 paket labne peyniri
½ su bardağı toz şeker (asıl tarifte 1 su bardağı)
1 paket vanilya

Yapılışı:
*Önce krem şanti ve soğuk süt çırpılır.
*Koyulaştıktan sonra içine labne peyniri, toz şeker,

vanilya eklenerek mikserle iyice çırpılır.
*Minik minik doğranmış çilekler ilave edilir ve karıştırıldıktan

sonra parfe kalıplarına boşaltılır.
*En az 1 gece dondurucuda bekletilir.

(ben ufak kalp kalıpları kullandım. Bu şekilde tek kişilik porsiyon

parfeler oluyor. İsterseniz büyük bir kalıbın içinde hazırlayarak
dilimleyip servis yapabilirsiniz.)

Afiyet olsun.

ÇEKİRDEKLİ POĞAÇA



Etiketler:

<$I15 Yorum4>

    <$BlCanim parfeyle pogaça ya bittim,sahane olmuslar,tek kelimeyle harika,ellerine saglik.
    Öpuyorum iyi haftalar canim.

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 9 Haziran 2008 16:41 an> <$Bl 

    <$BlEllerine sağlık poğaça ve çilekli parfe harika görünüyorlar.Özellikle parfeyi kızım için yapmalıyım sanırım,dondurma niyetine bayılarak yiyeceğinden eminim:))))



    sevgiler...

    <$I1Blogger ab-ı hayat adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 9 Haziran 2008 16:54 an> <$Bl 

    <$BlÖnden bir tanecik çekirdekli arkadan parfe hımmm nefis olurdu...ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    <$I1Blogger Gönülünce Lezzetler adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 9 Haziran 2008 19:15 an> <$Bl 

    <$BlCnm merhaba parfene bayıldım, bende bunun bisküvilisini yapıyorum çok güzle oluyor ellerine sağlık nefiss:)

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 12 Haziran 2008 12:21 an> <$Bl 

    <$BlSemracım ne güzel şeyler var burda çilekli herşeye bayılıyroum ben çilek delisi de denebilir bana

    ellerine sağlık
    sevgilerrr

    <$I1Anonymous Adsız adlı yazara görepan style="text-transform:lowercase"><$I1saat: 12 Haziran 2008 19:29 an> <$Bl 

    <$BlYorum Gönder

    <$BlKaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

    This is a paragraph of text in the sidebar.

    -->

    Powered by Blogger

    <$BlKaydol:
    Kayıtlar [Atom]